UF

ТҮРЛІ ТҮСТІ КИНО АЛҒАШҚЫ КЕЗЕНДЕРІ

Категориясы: Тарих


ТҮРЛІ ТҮСТІ КИНО - турлі түсті кинофильмдерді түсіру, көрсету және олардың көшірмесін алу. Ол кинематографиямен қатар дамып келеді. Түрлі түсті кино тәсілдері турлі тусті фотографияның принциптеріне негізделген. Түрлі түсті кино проекциясын жасау тәсілін тапқаны үшін тұңғыш патент 1887 ж. неміс өнертапқышы Г. Изензеге берілді. Алғашқы түрлі түсті кино  түсірілген объектінің кинопозитиві қолдан немесе пантограф көмегімен бояу арқылы жасалған. 20 ғасырдың 20 жылдарында субтрактивті тәсілдердің пайда болуына байланысты екі түске (әдетте қызғылт сары және көк түс) негізделген түрлі түсті кино шығарыла бастады. Сондай-ақ «бипак» деп аталатын тәсіл де пайдаланылды. Бұл тәсілде фильм эмульсия қабаты беттестірілген екі пленкада қатар түсіріледі. Бипак тәсіліне негізделген екі түсті фильмдер шетелдерде, сондай-ақ СССР-де де («Груня Корнакова, 1936; «Сорочинск жәрмеңкесі», 1938) шығарылды.

Түрлі түсті киноның сапасы үш түске негізделген фильмдерді түсіру тәсілдерін игеруден бастап жақсара бастады. Үш түске негізделген алғашқы түрлі түсті фильм «Техниколор» (АҚШ) фирмасында түсірілді («Меңіреу симфониялар», 1933), яғни түрлі түсті фильмдер бір мезгілде 3 ақ-қара негатив пленкада кескінделіп, соңынан түрлі түсті позитив баспаның гидротивтік әдісі арқылы көшіріліп алынды. Жоғары сапалы түрлі түсті фильм дәл кино тусіргі аппараттар мен жоғары сапалы кинопленкаларды пайдалану нәтижесінде жасалады. 20 ғасырдың 30 жылдарынан бастап түрлі түсті кино көп қабатты түрлі түсті кинопленканы пайдалану арқылы түсірілуде. Бұл тәсілде негатив пен позитивтегі түрлі түсті кескін бірнеше қабатты түрлі түсті пленканы арнаулы ерітіндіде өңдеу нәтижесінде алынады. Көп қабатты түрлі түсті кинопленканы пайдалану түрлі түсті кино сапасының жоғары болуын, фильмді түсіруге және көрсетуге стандартты аппаратураларды қолдануды, аралық түрлі түсті негатив алу, фильм көшірмесін көптеп шығару мүмкіндігін қамтамасыз етті.

Түрлі түсті кино өнімдерін көптеп пайдалану кино өнерінің көркемдік әрі творчестволық мүмкіндігін арттырды.

Әдеб.: Құдайқұлов М., Әуесқойлар киносы, А., 1974; Цветная кинематография, под ред. Е. М. Голдовского. М., 1955; Голдовский Е. М., От немого кино к панорамному, М., 1961.

  Жарияланған-2019-08-29 16:34:11     Қаралды-2467

Мәлімет сізге көмек берді ма

ҚАБАТТАЛҒАН ПОМАДА-ЖЕМІС ТОРТЫ

...

Дайын қамырдан көлемі 25 х 25 сантиметр төрт бұрыш формалы тең үш шелпек жайылып, майланған жұқа табаға салынады.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ШАШ КҮТІМІ

...

Әдемі жылтыраған шаш әйелдің сәнін келтіріп қана қоймайды, оның денінің сау екендігінің де куәсі.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ЖОЛБАРЫС НЕГЕ ШҰБАР, ЖИРАФ НЕГЕ ТЕҢБІЛ?

...

Мұндай түстер аң, құстардың жауынан қорғану үшін ғана емес, аң аулауы үшін де қажет.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

АРАБ ӘЛІПБИІ ЖӘНЕ «ТӨТЕ ЖАЗУ»

...

Ислам мәдениетінің таралуына байланысты көптеген түркі халықтары араб әліпбиін сайдалана бастаған. Соның ішінде қазақ халқы да сан ғасыр бойы араб әліпбиін пайдаланып келді. Қазақ жазба мұраларының көпшілігі араб әліпбиі арқылы біздің заманымызға жетті.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

КҮН НЕГЕ ЖАРҚЫРАЙДЫ?

...

Күн Жер сияқты қатты дене емес.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ҚАБАТТАЛҒАН ПАХЛАВА

...

Ішіне жаңғақ салып, ашытқы қосылған қамырдан жасалған май мен балға салынған тағам осылай аталады.

ТОЛЫҒЫРАҚ »