UF

Тақырыбы:   Бастауыш сыныптарда қазақ тілін оқыту құралдары.

 

1.Қазақ тілінен бастауыш сыныптар үшін жасалған оқу-әдістемелік топтама

2.Қазақ тілін бастауыш мектептерде оқыту әдістері.

                                               

Елімізде болып жатқан іргелі-іргелі өзгерістер мен қайта жаңғырулар оның білім мен тәрбие беру жүйесіне де түбірлі өзгерістер  мен мақсаттар әкелді. Ұлттық білім беру жүйесінің  мақсаттары мен міндеттерін құруда айтулы жаңарулар жүріп жатыр. Білім стандартынын  жасалынуы, төл оқулықтарымыздың дүниеге келуі, мектептерді жаппай компьютерлендіру, инновациялық технологиядан іздену, білім мазмұнын байыту, әлемдік білім кеңістігінде ену мақсатындағы  жұмыстар сол өзгерістің куәсі. 2000 жылғы сәуір айында Декара,Сенегада өткен бүкіл әлемдік форумда  шығармашылық жеке  тұлға қалыптастыру , әр баланың дарынын , талантын ашу, өз мүмкіндіктерін пайдалана отырып, олардың өз өмірлерін жақсартуы қоғамда  өз орнын табуына  ықрал ету мәселелері сөз болды. Бұл маңызды  талаптар мен міндеттерденЕгеменді еліміздің  білім беру жүйесі,  мектептері мен мұғалімдері  тыс қалмақ емес. «Ұлттық курикулизм» деп аталатын жаңа мазмұнды  құжаттың басты бағыты бүкіл әлемдік білім кеңістігіне  енуді мақсат еткен, мектеп-ұстаз- шәкірт-оқулық мәселелерін  тұтас жүйе ретінде  қарастырған. Президент Н.Ә.Назарбаев білім, ғылым қызметкерлерінің ІІ съезінде: «Сіздер мен біздер тек болашақ буынды ғана емес, жалпы адамзаттық қадір-қасиеттердің мән-мағынасын түсінетін, жаны да, тәні де  таза, білімді патриот-азаматтар буынын тәрбиелеуге міндеттіміз. Балаларды Отанды, туған жерді, өзінің харқын сүюге  тәрбиелеу-мұғалімнің аса маңызды, аса жауапты да қадірменді парызы»,-деген болатын [ 3]       

2.Жеке тұлғаға  қарай білім мен  тәрбие үрдістерін  жүргізу әлемдік педагогика алдында тұрған мақсат екенін Н.Г..Селевконың зерттеулерінен айқын көруге болады. Ғалым мен жеке тұлға туралы  төмендегідей анықтама береді: «Личность-это психическая духовная сущность человека, выступающая в разнобразных обобщенных системах качеств»    Білім беру жүйесіндегі осындай түбірлі  жаңғырулар ескірген әдіс-тәсілдер емес, жаңа инновациялық технологияны меңгеру, содан іздену арқылы жүзеге асады.

   Білім беру жүйесіндегі  осы түбірлі жаңғырулар тың жолдарды іздеу мақсатын алдыға әкелді. Инновациялық технологиядан іздену-қазіргі оқыту үрдісінің  басты мақсаты. Инновациялық технология туралы В.Н.Кан-Калик, Ф.Н.Гоноболин, М.В.Кларин.  Л.М.Фридман,  Л.С: Выготский,  П.И.Пидкасистый,  В.Монохов, Т.И. Шамова, О.Г.Хомерики, Ю.К. Бабанский, М.М.Поташник, В.П.Бесполько, С.А. Смирнов, К.Ангеловский, В.Шепель, И.Г.Зайнышев, с.Н.Данакин,  қазақстандық ғалымдар Қ.Қ. Қабдықайыров, Ш.Т. Таубаева, Б.Р.Айтмамберова, Н.а. Әбішов, Г.Құдайбергенова, б.Әбдікәрімұлы, Ж.Қараев сынды ғалымдардың  ізденістері баршылық. Латын тілінен аударғанда  «жаңадан бастау», «жаңарту», «өзгерту» деген мағынаны  білдіретін педагогикалық инновацияның басты бергілерін былай  тұжырымдауға болады:

      -оқыту үрдісінде жүзеге  асатын келелі педагогикалық мәселені шешуге бағытталады;

     - педагогикалық жаңаландыру бұл мәселердің жаңа шешімін ұсынады;

     - педагогикалық жаңаландыру-жаңа  нәтижелерге, педагогикалық үрдістердің  жаңғыруына қол жеткізеді.

     Инновациялық туралы Отандық, әлемдік ғалымдар пікірі қазақ тілін оқыту, тіл дамыту үрдісіне жинақталған әдіс-тәсілдерді жаңалауды, оның тың жолдарынан ізденуді, білім бетуді мүлдем жаңаландыру, жандандырудың негізгі жолдарына  бағын береді.

      «Технология» грек сөзі. Техно- өнерпаздық, шеберлік, logoілім деген мағынаны  білдіреді. Педегогика тіліне аударсақ, педагогикалық шеберлік, өнерпаздық, іскерлік  деген ұғымға келіп саяды. Ғалымдар оның өндірістен келген сөз екенін айтады. «Технология» туралы қазір 300-дей анықтама бар. Мұның өзі, яғни, ғалымдардың бір пікірге келе алмауы, ұстаздар қауымына  кейбір түсінбеушілікті әкеліп, оның тәжірибеде кеңінен қанат жаюына ықпалын тигізуде.

Ұсынылатын әдебиеттер.

  1. Әбдікәрімова Т., Рахметова С, Қабатаева Б. Ана тілі. Оқыту әдістемесі. -А., 1999.
  2. Рахметова С. Қазақ тілін оқыту әдістемесі. А., 2005.
  3. Рахметова С, Жаманқұлова П., Қабатаева Б. Ана тілін оқыту әдістемесі. -А.,1998.
  4. Уәйісова Ғ., Жұмабаева Ә. Қазақ тілі. Оқыту әдістемесі.- А., 1999.
  1. Народное образование, 1998 – 58 с.
  2. Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. М., - 1997
Мәлімет сізге көмек берді ма

  Жарияланған-2015-09-19 19:56:59     Қаралды-5008

БӨЛШЕКТЕР ҚАШАН ПАЙДА БОЛДЫ?

...

Алдымен бұлар «жай бөлшектер» деп аталды.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ДҮНИЕ ЖҮЗІНДЕГІ АЛҒАШҚЫ ЦИРК ҚАШАН ЖӘНЕ ҚАЙ ЖЕРДЕ АШЫЛДЫ?

...

Қазіргі кездегі заманауи цирктің әкесі - ағылшын кавалеристі аға сержант Филип Астли

ТОЛЫҒЫРАҚ »

МЕТРО ҚАЙ ЖЕРДЕ ЖӘНЕ ҚАШАН ПАЙДА БОЛДЫ?

...

Метро - теміржол көлігінің бір түрі, оның жолдары көшелерден алшақ, көбінесе жер асты.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

МЫСЫҚТАР ҚАШАН ҮЙ ЖАНУАРЛАРЫНА АЙНАЛДЫ?

...

Соңғы уақытқа дейін ежелгі мысырлықтар мысықтарды алғаш қолға үйреткен деп есептелді

ТОЛЫҒЫРАҚ »

КІРПІШ ҚАШАН ПАЙДА БОЛДЫ?

...

Пісірілген балшықтан жасалған бұл әмбебап құрылыс материалы

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ОТТЕГІ ҚАЙДАН КЕЛЕДІ ЖӘНЕ ОЛ НЕ ҮШІН ҚАЖЕТ?

...

Оттегі - жер бетіндегі ең көп таралған химиялық элементтердің бірі.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

ДӘПТЕР ҚАЛАЙ ПАЙДА БОЛДЫ?

...

Мектеп дәптерлеріне ата-әжелеріңіз, аналарыңыз бен әкелеріңіз жазған

ТОЛЫҒЫРАҚ »

БІЗДІҢ ПЛАНЕТА ҚАЛАЙ ПАЙДА БОЛДЫ?

...

Біздің планетамыз шамамен 4,5 миллиард жыл бұрын пайда болды.

ТОЛЫҒЫРАҚ »

КҮН ЖҮЙЕСІНДЕГІ ЕҢ ҮЛКЕН ПЛАНЕТА ҚАЙСЫ?

...

Күн жүйесіндегі ең үлкен планета - Юпитер.

ТОЛЫҒЫРАҚ »